Vad är det du säger?

Vad är det du säljer?

Ja vad är det du säger?

Vad du säljer är inte din produkt eller tjänst utan nyttan kunden har av din tjänst. Så då betyder det ju otroligt mycket hur du beskriver vad du gör.

Vilken nytta har din kund av det du erbjuder?
Det finns många varianter men idag kör vi den enklaste hisspitchen.
VAD du hjälper kunder genom att göra VAD så att resultatet blir VAD.
Bra att ha en kort presentation på lut, något snabbt men tydligt.
Allt fokus på kunden. Vad har kunden för nytta av dig.

Skriv ner några olika, tex för nätverksträffar eller i ett snabbt sammanhang där man ska presentera sig kort.

Det skulle kunna låta så här:

”Jag heter Maiwi och jag hjälper företag att bli bättre på sälj genom att utbilda dem så att man säljer mer och får ökade intäkter.
Förresten, du får gärna ta mitt visitkort ifall du vet någon som skulle behöva tjäna mer pengar.”

Så nu är jag intresserad av vad du tillför för nytta till dina kunder genom att göra vad och vad resultatet blir.
Har du inte skapat din ”hisspitch” ännu så är det hög tid för det. Kör hårt!

#Maiwissäljkurs kommer snart i en kanal nära dig. Lättillgängligt och prisvärt.

#modernförsäljning#säljcoach#säljare

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Blogg på WordPress.com.
%d bloggare gillar detta: